Du är här

Share page with AddThis

Greencast Sweden - Carin Koch BLIR SYNGENTAS FÖRSTA GOLFAMBASSADÖR

TurfTalk
23.03.2015

Syngenta är stolta över att kunna presentera att Carin Koch, kapten för 2015 års Solheim Cup lag och ledare för Ladies European Tour (LET), blir företagets första golfambassadör.

Carin, som är flerfaldig vinnare på LET och LPGA tourerna, kommer att ha ett nära samarbete med Syngenta i dess pågående stöd för golfklubbar och golfbanor. Dessutom kommer de att arbeta ihop i det branschinitiativ som syftar till att "Ta fram golfens verkliga potential".

Carin Koch säger: "Jag är imponerad av Syngentas inititiv att hjälpa golfklubbar och golfbanor med att få en bättre förståelse för vad nuvarande spelare och potentiella kunder vill ha."

"Jag tog del av Syngentas forskningsrapport om golfmarknaden och kvinnligt deltagande inom golfen. Den visar att det inte bara finns betydande möjligheter för branschen, utan också att golfklubbar kan göra enkla och praktiska åtgärder för att göra sina banor mer inbjudande för kvinnor och familjer."

"Jag har två barn som spelar golf och ibland spelar hela familjen tillsammans. Lösningarna som presenteras i rapporten och det tillvägagångssätt Syngenta har stämmer väl överens med mina egna tankar. Jag känner mig stolt över att engagera mig i deras arbete."

Simon Elsworth, Syngenta chef för Turf & Landscape EAME, som nyligen visade Carin Syngentas spelyteforsknings- och utvecklingsanläggning i Stein, Schweiz, säger att Carin kommer spela en viktig roll i Syngentas verksamhet.

"Carin har en önskan om att se fler kvinnor och flickor spela golf, vilket sammanfaller med de möjligheter som belysts av våra marknadsundersökningar."

"Hon talar passionerat i frågor om delaktighet och är en bra ambassadör för golf. Carin kommer att vara tillsammans med Syngenta när vi presenterar och diskuterar resultaten av vår rapport om kvinnligt golfande på GolfBIC 2015 16-17 mars, på Marriott Forest of Arden. Hon kommer att vara en aktiv medlem i vårt team genom att bidra med bra initiativ och representera varumärket."

Rapporten "The Opportunity to Grow Golf: Female Participation" publicerades i december och kan laddas ner kostnadsfritt här.

En video med lanseringen av rapporten samt en serie minidokumentärer, som visar upp arbetet i brittiska golfklubbar med att framgångsrikt rekrytera kvinnor och ungdomar till golf, finns för försäljning i golfsektionen hos GreenCasts Growing.